Donderdag 31 mei, Beach life

31 mei 2018 - Tofino, Canada

Om 9.30 uur worden we deze ochtend gewekt door geblaf. Een heerlijk geluid op de vroege ochtend, want het is een zeeleeuw die zijn stem eens even goed laat horen. Helaas laat hij zichzelf niet zien.

We zien een ander soort natuur tijdens onze ochtendwandeling over de Ucluelet Lighthouse Loop in He-Ton-Kis Park. We lijken terecht te zijn gekomen in een regenwoud. Meerdere verschillende soorten planten en zelfs bloemen zijn te zien. Een smal kiezelpaadje lijdt ons naar de Amphitrite Point Lighthouse, een vuurtoren op het eiland. Het water schijnt hier nogal ruig te kunnen zijn en overal langs het pad en ook autowegen staan bordjes met waarschuwingen voor tsunami. Gelukkig zien wij een rustige zee, of beter gezegd grote oceaan.

We rijden eind van de ochtend richting Tofino. We stoppen aan de westkust voor een fruitpicknick op Long beach. Zoals de naam al zegt een lang en breed zandstrand. De zon schijnt hoog aan de hemel, maar de frisse wind die over het eiland waait maakt dat we onszelf toch goed warm aan moeten kleden.

De middag verloopt iets rommeliger als gepland. Reizen met kinderen is soms even aanpassen. Dijn is moe en moet eerst slapen. Wanneer ze om 15.30 uur wakker is en we richting Tofino center gaan is Soof opstandig of beter gezegd ook gewoon moe. En besluiten we na een klein rondje terug te rijden naar de camping.

Een frisse douche en warme maaltijd geeft weer even energie om een rondje te lopen over de luxe camping (Crystal Cove) die gelegen is aan Mackenzie beach. Dijn de strandjutter vindt van alles in het zand en komt steeds weer met een nieuwe schat aanlopen, ook dode krabben en stinkend zeewier. Soof laat haar tekenkunsten weer eens zien met een stokje in het zand.

We kregen van een trouwe lezer de vraag hoe de camper ingedeeld is. We hebben geprobeerd om dit middels foto’s vast te leggen. Zie foto mapje: camper.

1. Jolanda:
    1 juni 2018
    Mooie foto's weer en wat hebben jullie al veel gezien!
  2. Iris:
    1 juni 2018
    Wat ziet het er gaaf uit daar! Nog lekker een weekje genieten.