Donderdag 7 juni, Laatste dag

7 juni 2018 - Vancouver, Canada

Onze eerste indruk van Vancouver Downtown. Veel, heel veel zwervers die overal maar liggen met hun ruime hoeveelheid bagage naast zich uitgestald en de geursensatie die eromheen hangt. Veel verkeer, maar handig stoplichten systeem, voetgangerslichten hoef je niet in te drukken maar gaan automatisch om en om aan, dit zorgt voor een goede doorloop en hygiënisch handen. Hoge gebouwen, maar niet heel veel spectaculaire gebouwen.

Ondanks het niet al te heftige gevoel bij de stad (hoogstwaarschijnlijk zijn we door de vele andere steden die we bezocht hebben ook wat kieskeurig geworden) had het genoeg mogelijkheden om onszelf bezig te houden. Zo bezochten we vanmorgen Science World. Een aanrader met kinderen, ook erg jonge kinderen. Een museum voor proefjes en experimenten opgedeeld in verschillende thema gebieden.

Nog een grappig verhaal over: Soof’s wc avonturen. We hadden er nog nooit zoveel bij stil gestaan, maar een kind opent je ogen. Wat bestaan er veel verschillende wc’s. Steeds weer een verrassing waar we in uit komen als we de deur openen. We moeten opletten want “dames horen bij de meisjes en jongens bij de jongens” maar wat dan te doen als het een genderneutrale wc is. Daar viel al een hoop uit te leggen. Maar de wc: een gat in de grond, wc-bril die niet geheel rond is en waar de kleine billen scheef op moeten zitten, spoelt hij automatisch door of waar zit de hendel om door te trekken. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de wc in onze camper waar het luikje opent als je op het voetpedaal stapt.

En terwijl ik dit schrijf zitten wij klaar om over 45 minuten aan boord te gaan van ons KLM vliegtuig richting Schiphol Amsterdam. Moe, maar zeker voldaan. Canada is fantastisch!