Dinsdag 22 mei, on the road

22 mei 2018 - Banff National Park, Canada

We lopen de checklist voor bij weg rijden even na. Handig dat ze die erbij hebben gegeven, want je zou zo een paar stappen overslaan. Zijn alle ramen en deuren gesloten, alle kabels afgekoppeld, trapje ingeklapt, houtblokken om de camper te stabiliseren weer ingepakt en rijden maar. Ow wacht, de tanken moeten geleegd worden. Op bijna alle campings hebben ze een dumpput waar je je stront en afvalwater kan achter laten. Heerlijk karweitje op de vroege morgen.

We gaan vandaag richting Nationaal Park in Banff. We hoeven inmiddels niet meer te schrijven hoe gaaf, mooi, verbazingwekkend het uitzicht is langs deze wegen. Het is gewoon echt prachtig, een attractie op zich. De kinderen spelen ondertussen in de autostoel aan tafel met klei, kleurpotloden, toverstiften of eten fruit en een koekje. De antislipmat die we vanuit Nederland mee hebben genomen (lang leve de Action) komt goed van pas, al vliegt er geregeld speelgoed van tafel door de camper als we een bocht maken.

We maken een tussenstop bij Hemlocks Grove nature trail. Een handig pad wat door een stuk natuur gaat en deze keer over een waterval en kleine slootjes die langs de berg naar beneden lopen. Even de benen strekken.

Ook stoppen we bij Loop Brook Trail, maar helaas na 20 stappen komen we er achter dat dit nog niet begaanbaar is. Veel voordelen aan het voorseizoen, een nadeel en dat is sneeuw wat nog niet gesmolten is en waardoor sommige paden en campings nog gesloten zijn.

Uiteindelijk komen we rond 17.00 uur aan op de plaats van bestemming. Camping Mountain Tunnel Campground. De real camping life kan beginnen. Koken, eten en  als de kinderen op bed liggen afwassen. Wat hebben we onwijs geluk met de 25 graden of meer die de afgelopen dagen heerst.

1. Lissy:
    23 mei 2018
    Super gaaf allemaal geniet er lekker van 😘😘
  2. Ria:
    23 mei 2018
    op vakantie en in de duinlaan weer prijs

Een grote brand heeft afgelopen nacht rond één uur het oude hoofdgebouw van camping Duinlust in Kaatsheuvel compleet in as gelegd. Het gebouw stond op de lijst om gesloopt te worden omdat Landal er een heel nieuw park gaat bouwen

Leuk verslag maken jullie en mooie foto’s
    We genieten er van
    Nog veel plezier
  3. Minke:
    24 mei 2018
    Wat fijn om jullie reis zo bij te kunnen houden! Het klinkt nu al als een top vakantie en jullie hebben nog zo lekker lang!!

Blijf genieten! (En foto’s maken 😉)