Woensdag 6 juni, Stanley park

6 juni 2018 - Vancouver, Canada

We rijden vandaag met het openbaar vervoer (spotgoedkoop €2,00 pp, kids gratis) richting Stanley Park. Een bezoekje aan het Vancouver Aquarium. Het is iets kleiner dan we verwachten, maar we kunnen ons er makkelijk 2,5 uur vermaken. De dames vergapen zich aan de tanks vol kwallen, zeeleeuwen (hier wél!), een dolfijn, zee-otters, schildpadden, papegaaien en natuurlijk enorm veel vissen waaronder een paar haaien.

Een toeristische trekpleister die wij natuurlijk ook niet mogen overslaan zijn de Totempalen. Achter een rij selfiesticks en mensen op huurfietsen sluiten wij aan voor een kijkje. Daarna zetten we onze rondwandeling dwarsdoor een vuurtoren voort. Uiteindelijk hebben we een goed uitzicht over de handelshaven en skyline van Vancouver.

We pakken een bus terug naar Downtown en dwalen daar nog wat rond langs de winkels. Uiteindelijk stranden we in een Five Guys (Paul zag dat wel zitten) voor een enorme en kleffe hamburger met “fietjes!”.

De laatste avond in Canada! Die brengen we door in onze hotelkamer die we gisteren niet hebben toegelicht. Want “kamer” omschrijft deze suite eigenlijk niet. We hebben een halletje waar de badkamer en woonkamer aangrenzen. In de woonkamer staan een bank en fauteuils, een keuken (inclusief oven) en een bureau. Daarnaast liggen de 2 losse slaapkamers. Een voor de kids met 2 losse bedden en een voor ons. De bedden zijn alleen wat hoog. Blijkbaar hebben we een deluxe upgrade gehad, maar dat betekent denk ik niet veel meer dan dat iedere kamer een TV heeft. Dat zijn dan ook 3 afstandsbedieningen die graag door Dijn en Soof verzameld en gebruikt worden.