Zondag 3 juni, City trip Victoria

3 juni 2018 - Victoria, Canada

We gaan weer op city trip door Victoria vandaag. Met de taxiboot varen we over naar Downtown. En hopen onderweg in de haven een zeeleeuw of zelfs walvis tegen te komen, maar helaas deze moet nog even op ons verlanglijstje blijven staan.

We wandelen wat rond door het centrum met een wandelroute op zak. Middels het smalste steegje (Fan tan alley) van het land staan we middenin China town. Prachtig hoe ze in vele steden waar we zijn geweest en ook weer hier de straten aankleden in eigen stijl. Zelfs de prullenbakken en stoplichten moeten aan een make-over geloven.

We brengen een bezoek aan Miniature World. Beetje vergelijkbaar met Madurodam in Nederland. Aan de hand van miniaturen nemen ze je mee door de geschiedenis van Canada. Voor de kinderen zitten er overal druk knoppen die weer iets anders laten bewegen of lampen laten branden.

Vele totempalen hebben we al bewonderd, maar wat steeds opviel was dat ze of geschonken waren door een kunstenaar en vaak niet afkomstig waren van indianen. Uiteindelijk was daar vandaag een echte totempaal. Ooit was dit de hoogste ter wereld, maar omdat dreigde om te vallen zijn er 2 stukken vanaf gehaald. Toch een fotomoment waard.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda:
    4 juni 2018
    Leuk hoor dat de kinderen er ook van genieten!