Zaterdag 2 juni, Victoria

2 juni 2018 - Victoria, Canada

Op naar Victoria de grootste plaats van Vancouver Island en hoofdstad van British Columbia. Rondom deze stad woont bijna de helft van iedereen op dit eiland.

Onderweg maken we een theestop bij een MC Café langs de weg. Even de camper parkeren, vaak zijn er RV parkeervakken om zo’n voertuig van 7,5 meter in kwijt te kunnen. En geloof me onze 7,5 meter is hier eigenlijk een baby. Maar helaas zien we zo snel niet een groot vak, dus parkeren we hem gewoon, Paul haalt snel thee en ondertussen wordt er op ons deurtje geklopt. Parkeeragent! Oeps, we gebruiken 2 vakken en overlappen de weg. We mogen nog 5 minuten zo staan en anders een bon. Nou die 4 minuten op Paul wachten was zweten geblazen. Maar gelukkig op tijd weer onderweg. Al zijn bekeuringen nog niet uitgesloten, want ze staan regelmatig onderaan een flinke heuvel te flitsen. Precies wanneer je lekker op snelheid bent en net het gevoel hebt niemand in de weg te rijden door net iets harder te rijden dan toegestaan. Dus vaak bij het zien van een auto in de berm denken we: een beer of neeh flitsen, bij beide keren gewoon remmen.

We komen veilig aan bij alweer onze laatste camping. We staan 2 nachtje hier, varen dan terug naar Vancouver vasteland om daar nog een nachtje bij familie (Renee) op de dam te slapen zodat we de camper dinsdagochtend op tijd kunnen inleveren.

Salish Seaside RV haven is the place to be. Een keurig net onderhouden campground met schitterend uitzicht over de skyline van Victoria. Er is een taxistandplaats op 1 minuut lopen vanaf onze camper. En niet zomaar een taxi, nee: een watertaxi! Die brengt je voor €4,00 pp (kids zijn gratis) naar de overkant van het water en drukke centrum van Victoria.

We lopen eerst een stuk langs de havens en kijken uit over twee landingsbanen voor watervliegtuigen. Soof is zeer onder de indruk en stelt heel veel vragen. Het pad komt uit bij British Columbia Legislature (overheids)gebouw, waar een orkest hun mooiste klanken laten horen, Dijn zwiert al dansend over het grote grasveld. We hoorde dat er op goede loopafstand een groot park met kinderboerderij en speeltuintjes was. We zoeken Beacon Hill Park op en genieten net als alle vrije Canadezen van de heerlijke ontspannen sfeer die er hangt. Een echte ontmoetingsplek waar mensen trouwen, hun verjaardag groots vieren of gewoon chill een boek zitten te lezen.

1. Tante netje:
    3 juni 2018
    OOk weer een mooie stad waar je nu bent . Heb je dat dure restaurant ook gezien hoe het heet weet ik niet maar ze vliegen vanuit Amerika daarheen voor de high tea.
    Geniet nog maar lekker een paar dagen en doe Renee de hartelijke groeten van tante Netje
  2. Jolanda:
    3 juni 2018
    Weer een mooi verhaaltje, en natuurlijk mooie foto, van de natuur en de kinderen, je ziet ze echt genieten,
    Doe Renee van ons de groeten, nu gaat het wel snel die laatste paar dagen.