Woensdag 30 mei, Vancouver Island

30 mei 2018 - Vancouver Island, Canada

“Een boot zooo groot dat de campingauto erop past” vertelt Soof vanmorgen nog even aan de familie die we via FaceTime live zien. De dames zijn klaar voor de grote overtocht naar Vancouver Island.

We rijden ongeveer 1,5 uur vanuit Whistler naar Departure bay in Vancouver West. Daar komt de ferry al aangevaren om volgeladen te worden. Wij parkeren tussen de vele andere campers. Genoeg vermaakt op de boot: er is een leuke speelkamer voor de kinderen, we nuttigen een lunch in het restaurant en kijken vanaf het voordek de prachtige losse eilandjes die we voorbij varen. De overtocht met eindbestemming Nanaimo is zo’n 100 minuten varen. Daardoor voldoende uitgerust stappen we in de camper om eens flink gas te geven. Geen overnachting in Coombs zoals gepland, want we besluiten om verder door te rijden richting Tofino.

We stoppen onderweg even bij Cathedral Grove waar een wandelpad tussen enorme Red Cedar bomen is aangelegd. Daarna rijden we verder en ook hier is het landschap weer prachtig met een kraakheldere beek die de weg volgt. Het wegdek is niet altijd top en de weg is ook smal, ze zijn dan niet voor niets ook hier aan de weg bezig.

Uiteindelijk besluiten we te overnachten in Ucluelet. Wat, hoe? Nou, dat dachten wij ook. De lokale bevolking noemt het “Ucluelet, het is moeilijk uit te spreken, maar nog moeilijker te vergeten”. En hoe spreek je het dan uit? Nou, doe maar met ons mee: Joe-Kloew-Let. Succes met oefenen.

Op de bonnefooi aanrijden en niet weten waar we overnachten brengt ons vanavond op een hele speciale plek. Na een twijfelachtige doodlopende weg in te zijn geslagen staan we onverwachts op een campingplek waar nog niemand staat (Island West Resort). Aan het water met uitzicht op een haven.

Onze buiken rammelen, want het is inmiddels alweer 18.00 uur. We hebben een klein winkelstraatje op loopafstand en besluiten om lekker uit eten te gaan. Even ontspannen. Als afsluiter van de dag bezoeken we bij zonsondergang the Big Beach. Een strand zonder zand, maar vol grote rotsen en fijn getrapte schelpen. De kinderen spelen, terwijl papa en mama weer los gaan met hun hobby: fotograferen. Oeps, alvast sorry voor de Soof en Dijn foto spam. Een te leuk onderwerp om niet vast te leggen, vanuit alle hoeken.

1. Tante netje:
    31 mei 2018
    Geweldig he Vancouver Island. Jullie waren niet met genoeg mensen om die hele dikke boom te omarmen, dat hebben wij wel een keer gedaan . Ook Tofino was mooi hebben daar dolfijnen gezien. Blijf genieten van het zeer mooie Canada tante netje
  2. Ria:
    31 mei 2018
    Leuke foto’s en verslag
    nog een weekje geniet er van