Dinsdag 29 mei, Whistler

29 mei 2018 - Whistler, Canada

Het regent deze morgen. We laten onze geplande ochtendwandeling vervallen en koppelen de camper los om daarmee richting Olympisch dorp te rijden. Niks sportief meer aan eigenlijk.

Onvoorstelbaar wat voor complex ze neer zetten voor een keer Olympische winter spelen. Vele horeca, souvenierwinkels en sportzaken langs the Village stroll, zoals ze de hoofdweg noemen. We kijken een tijdje onderaan de pieste. Alleen nog een laagje sneeuw te bekennen op de toppen van de bergen, maar toch genoeg activiteit. Ze bouwen de pieste namelijk om naar ‘s werelds beste down hill bike parcours. Met een gondola kun je naar boven, maar jeetje wat duur $63,00 dus €41,00 pp.

‘s Middags een overheerlijke middagdut met heel het gezin, want van al het reizen word je moe. Daarna weer fit om een bezoek te brengen aan Brandywine Falls. Een mooi korte wandelroute lijdt ons door een bos naar een waterval van 70 meter hoog. Terwijl wij genieten van het uitzicht op het natuurgeweld wat zelfs stenen doet verbrijzelen en waar tonnen water per minuut naar beneden vallen, zijn de dames hout aan het sprokkelen en hebben een route van steentjes achter gelaten. We lijken wel in het sprookje van Hans en Grietje terecht te zijn gekomen. Gelukkig stonden er goede afzethekken om de waterval en kon ook dit sprookjes weer veilig afgesloten worden, ze leefde nog lang en gelukkig.