Donderdag 24 mei, The Icefields parkway

24 mei 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

Alle reisboeken over Canada schreven het al, iedereen die onze komende route kent heeft grandioze verhalen. Dit zou de mooiste weg zijn van Canada. The Icefields parkway! Maar liefst 233 kilometer lang, van Banff National park naar Jasper National park. Gelegen aan the Columbia Icefields, zo’n 200 km2 aan glacier en is daarmee de grootste binnen de Rocky Mountains.

We kunnen jullie mededelen, het was een prachtige route. Doormiddel van een duidelijke informatiefolder (die overal hier verkrijgbaar is) bezochten we als eerste Lake Louise. Daarna volgde nog vele uitkijkpunten, korte wandelpaden en een aantal bezienswaardigheden. Zo zagen we een aantal watervallen, prachtig uitzicht over wijde velden en vele bevroren meren of waterloopjes.

Yes! We kunnen weer een dier bij ons lijstje bijschrijven. We hebben een zwarte beer gezien. Nou, beter gezegd ik (Yvon). Paul was geconcentreerd op de weg en toen ik riep “een zwarte beer”, verstond hij eerst zwart meer en was er daarna geen ruimte meer om onze camper aan de kant van de weg te zetten. En Soof en Dijn, die lagen te slapen.

We hadden er een goede vaart in vandaag en sloegen onze geplande overnachtingsplek over om later op de route een camping te zoeken. Toch best fijn om niet vooraf alles al vast te leggen, ivm voorseizoen is er overal nog plaats vrij. Uiteindelijk arriveerde we om 17.00 uur op Whistlers Campground. Met 700 plaatsen een vrij grote camping. Ze hebben dwars door het terrein een wandelpad aangelegd met leuke natuurlijke speeltoestellen, weer genoeg inspiratie opgedaan voor Kinderopvang Natuurlijk.

Soof was vandaag in de selfie modus. Papa en mama even hier en even daar een foto. We kunnen er ook nooit genoeg hebben. Dijn wil het liefste heel de dag zelf lopen en gaat elke uitdaging aan, heuvel op en heuvel af.

Ps. Hebben jullie ook al even door onze fotoalbums gebladerd?

1. Lissy:
    Heeeel
    Gaaf om te zien allemaal, veel
    Plezier en vooral genieten
    💋Julie Stef Julie
  2. Ria:
    25 mei 2018
    Elke ochtend een genot om op te staan met het verslag van die dag en de leuke foto’s bedankt hoor
  3. Bram en Juul!:
    Wauw! Wat vet!
  4. Jolanda:
    25 mei 2018
    Mooi wat jullie allemaal zien daar, wij hebben er ook van genoten. Fijn dat de kinderen ook genieten van de buitenlucht en al wat er te vinden is. Leuk die grijze vestjes.
    Genieten nog maar te tijd vliegt!