Vrijdag 25 mei, Jasper National park

25 mei 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

We blijven op hetzelfde kampeerterrein in Jasper, maar verplaatsen onze camper wel ivm reserveringen. Van een plekje met elektriciteit naar geen faciliteiten. Met een volgeladen camper (water en elektra) zouden we ongeveer 3 nachten wild moeten kunnen kamperen. De kosten van een camping zijn vaak tussen de €15,00-€30,00 per voertuig, per nacht.

Omdat we toch moeten verhuizen nemen we maar gelijk van de gelegenheid gebruik om de camper iets verder door te rijden. Richting het winkelcentrum van Jasper hier 10 minuutjes vandaan. Een gezellig stadje met bekende ketens: Pizzahut, Starbucks, KFC, etc. Maar ook een van de grotere Canadese ketens: Tim Hortons. Een koffie/thee met broodjes zaak. Uiteraard moet dit getest worden.

‘s Middag rijden we naar Maligne Lookout. Een wijd uitkijkpunt door de bergen. Middels paaltjes stond er een korte wandelroute aangegeven. Even de benen stekken kan geen kwaad. Een beetje aan het ronddwalen tussen de dennenbomen, komen we uiteindelijk onverwacht op een prachtige waterval uit: Maligne Canyon. Het water heeft daar duizenden jaren lang een kloof gesleten tussen de rotsen waardoor het water op sommige plekken tientallen meters naar beneden raast.

Inmiddels is het alweer etenstijd. Vaak maken we ‘s avonds gebruik van onze mini keuken. Met twee pitten koken. Weer even terug naar onze scouting roots.

1. Jolanda:
    26 mei 2018
    Daar zijn wij ook geweest, mooi is het daar. Mooie foto's weer.
  2. Tante netje:
    26 mei 2018
    wat is het toch een geweldig land he. ik ben bijna ook overal geweest waar jullie nu komen Jasper, de icefields vond ik ook heel indrukwekkend. Geniet ervan en ik weet zeker dat de kinderen er zeker heel veel van zullen onthouden, zeker met al die mooie foto's en nu is er nog maar pas een week voorbij en dan al zoveel leuke dingen gezien. BLIJF GENIETEN tante netje