Zaterdag 26 mei, Blue River

26 mei 2018 - Blue River, Canada

We raken weer wat dichterbij de bewoonde wereld en hebben daarmee twee national parken achter ons gelaten. Maar hadden nog niet al het natuurlijke schoon bewonderd. We stonden namelijk vandaag aan de voet van de hoogste Canadese berg: Mount Robson.

Maar dat is uiteraard niet het enige wat we vandaag gedaan hebben. We zijn op River Safari geweest. Met een boot langs de oevers op zoek naar beren. In verband met het warme weer, zijn de ijsbergen eerder gaan smelten en kunnen de rivieren het ijswater bijna niet meer aan. Het waterpijl staat hoog. Dit maakt het lastiger om de beren te spotten. Een boot vol met 20 personen die muisstil zijn, behalve Dijn die tegen haar slaap aan het vechten is en honger heeft. Gillen en huilen als nooit tevoren. Oeps, gelukkig vertelde de ranger dat beren niet afschrikken van gehuil, het maakt ze nieuwsgierig omdat het op het janken van hun jong lijkt. Mooi, laat maar huilen. En of het nu door het huilen kwam of dat we gewoon geluk hadden, maar we hebben een zwarte beer gezien. Super tof!

We slapen vanavond op een aftandse camping (Blue river Campground). In vervallen staat, maar wel een stookplaats waar gestookt mag worden. Dus gaat het kampvuurtje aan en worden er stokken schoongemaakt om marshmallow te bakken. Een frisse douche doet daarna wonderen. De lokale bevolking geeft Paul een warm onthaal, al is dat vooral omdat hij smakelijk bloed heeft: de muggen kunnen niet van hem afblijven!

1. Marlou:
    28 mei 2018
    Wat een leuke verhalen en prachtige foto's (heerlijke foto van Dijn 😂 ). Verl plezier nog. X