Zondag 27 mei, Historic Hat Creek Ranch

27 mei 2018 - Cache Creek, Canada

Kinderen zijn ook op vakantie rond 7.00 uur wakker. Geen probleem, zo kan ons ochtendritueel van aankleden, ontbijten, bed van de kinderen inklappen en afkoppelen op tijd beginnen en rijden we vaak rond 8.30 uur richting onze volgende bestemming.

Wat onze bestemming van vandaag werd, was nog niet helemaal duidelijk bij vertrek. Go with the flow en zo ver mogelijk door zien te rijden richting Whistler (6,5 uur verderop). We kozen ervoor om bovenlangs via 100 Miles House te rijden om vervolgens af te zakken naar Cache Creek. De omgeving verandert, meer gekleurde en verschillende soorten bomen, ouderwetse ranches, vlakke weilanden, maar nog altijd die enorme lange volgeladen treinen die ons pad kruisen. En met lange bedoel ik een trein met wel 80 zeecontainers volgeladen.

Onderweg doen we even boodschappen, tanken en lunchen. Na zo’n 4 uur onderweg te zijn geweest, geven de kinderen aan er wel klaar mee te zijn. Ze willen spelen met de nieuw gekochte bal die naar ze ligt te lonken. Gelukkig heeft Paul een aantal adressen in de buurt gevonden en besluiten we te kijken bij een ranch.

Bij het oprijden van de lange oprijlaan van Hat Creek Ranch worden we al blij. Dit is wat we hoopte aan te treffen. Een gave, net opgeknapte ranch met daarbij een leuke activiteit voor de kinderen. Er is plaats dus we parkeren de camper om vervolgens naar het buitenmuseum te gaan. Jep, aan de camperplaats grenst een museumdorp dat ons terugbrengt in de tijd. We rijden rond met een paard en wagen, bezoeken een smid, krijgen een rondleiding door een oud origineel western huis en nemen kijkje bij een nagebouwd indianendorp etc.

Daarna spelen de kinderen nog met de bal, maar door de grote hoeveelheid muggen en hoge temperaturen vluchten we na een half uurtje de camper in. Airco aan en de kinderen vermaken zich nog in onze geïmproviseerde bioscoop.

1. Tante netje:
    WAT WAS HET WEER EEN FIJNE DAG VOOR JULLIE;Grandioos tante netje
    IN Canada is de natuur altijd ontzettend mooi.
  2. Linda van Dijk:
    Geweldige foto’s !!
  3. Minke:
    28 mei 2018
    Wauw, wat super allemaal weer!