Woensdag 23 mei, Rustdag

23 mei 2018 - Banff National Park, Canada

We blijven vandaag een dagje extra op de camping staan in Banff. Even ontspannen, niet hoeven rijden en daardoor meer tijd om te spelen. Om 7.30 uur ‘s morgens staan de dames al buiten om pizza’s te bakken van steentjes, takjes en dennenappels. Geen speelgoed nodig joh!

Er rijdt door Banff een handige shuttlebus om het auto en camper verkeer zo veel mogelijk te beperken. Want wat is dit een drukke plek. Een plaats wat het gehele jaar draait op toerisme. In de winter een perfecte plek om te skiën en in de zomer om te wandelen. We bezoeken de leuke hippe winkelstraat, het Banff park museum en maken een stop bij een speeltuintje.

Ook vandaag wagen wij onszelf aan de Canadese delicatessen. Zo aten we als lunch Bevertrails, een platgeslagen, zoete bodem met toppings naar eigen keuze. ‘s Avonds bakte we pancakes met maple siroop. Smullen!

Voor Soof is het vakantie als er gezwommen wordt. Ze had op de heenweg al de glijbanen van het zwembad gezien, dus we konden er niet omheen. En van die glijbanen werd er afgegaan. Hoe hoger en harder, hoe beter. Al is het voor ons een perfecte uitvalbasis om gelijk te douche. We verwachten namelijk niet dat Paul onder de douche kan in de camper.

Het valt ons op dat er hier veel Nederlanders op pad zijn met de camper. Elke dag spreken we wel weer een aantal mensen over de reis en wisselen we tips uit. Zo was vandaag de tip dat er een handige wasserette onderaan de berg op 5 minuten lopen zit, want van al dat buiten spelen en plakkerige eten worden de kleren extra (snel) vies. Nu kunnen we er weer een paar dagen tegenaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bente:
    24 mei 2018
    Wat leuk om al jullie belevenissen te lezen! En wat fijn dat Soof en Dijn het ook zo goed naar hun zin hebben. Geniet er nog lekker van samen!